6. REKLAMACJA
1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności Produktu z Umową. Do umów
zobowiązujących do przeniesienia własności Towaru na Konsumenta, w tym w szczególności umów
sprzedaży, umów dostawy oraz umów o dzieło będące Towarem, nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 23
kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610, ze zm.), dotyczących rękojmi za wady.
2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Produktu, który to brak istnieje w
chwili jego dostarczenia i jest ujawniony w ciągu dwóch (2) lat od tej chwili, chyba że termin przydatności
Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby, działające w ich
imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową, który ujawnił się
przed upływem dwóch (2) lat od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie
zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Produktu lub
charakterem braku zgodności Produktu z Umową.
3. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedawca
może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy
Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową, w sposób wybrany przez
Konsumenta, jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla
Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla
Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową.
4. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Konsument
poinformował go o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta,
uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w
tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca. W tym
celu Konsument udostępni Sprzedawcy Produkt, podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera
od Konsumenta Produkt na swój koszt. Jeżeli Produkt został zamontowany przed ujawnieniem się braku
zgodności Produktu z Umową, Sprzedawca demontuje Produkt oraz montuje go ponownie, po
dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
5. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo
odstąpieniu od Umowy, gdy:
a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową;
b) Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową;
c) brak zgodności Produktu z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt
do zgodności z Umową;
d) brak zgodności Produktu z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od
Umowy, bez uprzedniego żądania jego naprawy albo wymiany;
e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do
zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
6. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość
Produktu niezgodnego z Umową pozostaje do wartości produktu zgodnego z Umową. Sprzedawca zwraca
Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny, niezwłocznie, nie później niż
w terminie czternastu (14) dni, od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
7. Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową jest nieistotny.
Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową jest istotny.
8. W razie odstąpienia od Umowy Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt.
Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia
otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakim
posłużył się Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób
zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
9. Reklamacje dotyczące Produktów, mogą być zgłaszane:
a) na piśmie, na adres siedziby Sprzedawcy: ul. Marklowicka 23A, 44-300 Wodzisław Śląski
b) pocztą elektroniczną, na adres e-mail: info@supershirt.pl.
10. Reklamacja powinna zawierać:
a) dane osoby składającej reklamację (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail i numer
telefonu kontaktowego);
b) wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania;
c) numer Zamówienia, widniejący w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia;
d) oryginał lub kopia dowodu zakupu (np. paragonu lub faktury) może ułatwić złożenie reklamacji, ale nie jest
niezbędny do jej złożenia.
11. Powyższe przepisy nie wyłączają możliwości udzielenia przez Sprzedawcę gwarancji na zakupione
Produkty, co przewiduje osobny regulamin gwarancyjny.
7. PRAWO ODSTĄPIENIA
1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.),
Konsument może odstąpić od Umowy dotyczącej Produktów, zakupionych w Sklepie, bez podania
przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie czternastu (14) dni, licząc od dnia
wydania Towaru (tj. od dnia odebrania Towaru przez Konsumenta). Termin ten uważa się za zachowany, jeśli
Konsument wyśle oświadczenia, przed jego upływem.
2. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
3. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy należy wysłać na adres: ul. Marklowicka 23A, 44-300 Wodzisław
Śląski
4. Konsument zwróci Sprzedawcy Towar w terminie czternastu (14) dni od dnia,
w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
5. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
6. Zwrotu Towaru należy dokonać na adres Sprzedawcy: ul. Marklowicka 23A,
44-300 Wodzisław Śląski.
7. Sprzedawca, w terminie czternastu (14) dni, od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy,
zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostarczenia Towaru, przy
czym zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez
Konsumenta dowodu jego odesłania.
8. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy sposób dostarczenia, oferowany
przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego
dodatkowych kosztów.
9. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył
Konsument.
10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu, będące wynikiem korzystania z
niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
11. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
a) w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji
Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b) w której przedmiotem świadczenia jest Towar, ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin
przydatności do użycia;
c) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu
Umowy, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań
na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
d) w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po
otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
e) w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter,
zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
f) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe,
dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
g) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
h) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie
sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;
i) o dostarczanie Towarów z elementami cyfrowymi, usług cyfrowych lub treści cyfrowych, niedostarczanych
na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca
rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od
Umowy, i przyjął to do wiadomości,
a Sprzedawca przekazał mu potwierdzenie;
j) zawartej w drodze aukcji publicznej;
k) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów,
najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi,
sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w Umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
l) w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał
w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi, niż te,
których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza towary inne, niż części zamienne, niezbędne do
wykonania naprawy lub konserwacji - prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi w
odniesieniu do dodatkowych Usług lub Towarów;
m) o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku, w którym
Konsument wyraźnie zażądął od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa
została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta.
12. Prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość przysługuje Konsumentom oraz Przedsiębiorcom na
prawach Konsumenta.
8. POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
1. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu,
Konsument może skorzystać m.in. z: Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki
Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację.
Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje siępod adresem:
https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595. Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego
sądu konsumenckiego, działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego
należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest
bezpłatne. Wykaz sądów d o s t ę p n y j e s t p o d a d r e s e m
https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. I n t e r n e t o w e j p l a t f o r m y
O D R , d o s t ę p n e j p o d a d r e s e m : http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
2. Niniejszy rozdział zatytułowany „Pozasądowe rozwiązywanie sporów" nie znajduje zastosowania wobec
Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.
9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Klient, składając zamówienia, wyraża zgodę na przetwarzanie, podanych przez niego, danych osobowych,
w celu realizacji i obsługi zamówienia, przez Sprzedawcę, który jest jednocześnie administratorem danych
osobowych, w rozumieniu art. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych), Dz.Urz.UE L 119, 4 maja 2016, str. 1–88.
2. Administratorem danych osobowych, przekazanych przez Klienta, podczas korzystania ze Sklepu, jest
Sprzedawca.
3. Dane osobowe, znajdujące się w bazie danych Sprzedawcy, nie są przekazywane podmiotom, które nie
uczestniczą w realizacji Umowy.
4. Klient zgodnie, z art. 15 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych), Dz.Urz.UE L 119, 4 maja 2016, str. 1–88 ma prawo dostępu do swoich danych
osobowych, może żądać ich poprawienia lub usunięcia. Sprzedawca zapewnia każdemu Klientowi prawo
kontroli przetwarzanych danych osobowych.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie danych osobowych
uniemożliwia zrealizowanie zamówienia Klienta.
6. Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności zostały zawarte w zakładce
„Polityka prywatności" na stronie Sklepu.
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin określa zasady zawierania i wykonywania Umowy sprzedaży Produktów, znajdujących się na
stronie Sklepu.
2. Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Sprzedawcą.
3. Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na stronie internetowej Sklepu:
www.supershirt.pl, w zakładce: „Regulamin Sklepu".
4. Aby móc korzystać z Usług Sklepu, niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do
internetu oraz przeglądarki internetowej, umożliwiającej wyświetlanie stron www, jak również podanie adresu
e-mail, umożliwiającego przesłanie informacji, dotyczących realizacji zamówienia.
5. Zakazuje się wszystkim osobom, w tym Klientom, zamieszczania na stronie Sklepu treści bezprawnych.
6. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy powszechnie
obowiązującego prawa.
7. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta, będącego Konsumentem, które
przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności
pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi
konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają przepisy prawa.
8. Postanowienia Regulaminu mniej korzystne dla Konsumenta, niż postanowienia ustawy z dnia 30 maja
2014 r. o prawach konsumentów (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.) są nieważne, a w ich miejsce stosuje
się przepisy ustawy.
9. W razie gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu było lub miało stać się nieważne lub
bezskuteczne, ważność całego Regulaminu w pozostałej części zostaje nienaruszona. W takim przypadku
Strony zastąpią nieważne lub bezskuteczne postanowienie innym, które możliwie najwierniej
oddaje zamierzony cel gospodarczy. Odpowiednio dotyczy to także ewentualnych luk w Regulaminie.
Załącznik 1: Formularz odstąpienia od zawartej Umowy przez Konsumenta oraz
Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta
Miasto ___________, dnia: __________ r.
Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta:
Imię i nazwisko: ________________
Adres: ________________
E-mail: ________________
Tel: ________________
Przedsiębiorca:
Nazwa: www.supershirt.pl
Adres: ul. Marklowicka 23A, 44-300 Wodzisław Śląski
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA LUB
PRZEDSIĘBIORCĘ NA PRAWACH KONSUMENTA
Niniejszym, działając na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r.
o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.), w brzmieniu:
Art. 27 ustawy o prawach konsumenta
Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem
przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania
przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art.
33, art. 34 ust. 2 i art. 35.
informuję o odstąpieniu od umowy, zawartej dnia _______________ r., polegającej na:
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
____________________________________________
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
____________________________________________
W związku z powyższym, uprzejmie proszę o zwrot następującej kwoty pieniężnej,
wynikającej z odstąpienia od umowy: _______________ zł (słownie:
_____________________________________________), którą należy przelać na następujący
numer rachunku bankowego: _________________________.
Pouczenie:
Konsument, jak również Przedsiębiorca na prawach Konsumenta, ma prawo odstąpić od Umowy w terminie
14 dni, bez podania jakiejkolwiek przyczyny, a w przypadku Umowy zawartej podczas nieumówionej wizyty
w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu Konsumenta albo wycieczki - w terminie 30 dni. Termin do
odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia Umowy lub w którym Konsument wszedł
w posiadanie rzeczy/partii rzeczy lub części lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana
przez Konsumenta, weszła w posiadanie rzeczy/partii lub części, a w przypadku Umowy zawartej podczas
nieumówionej wizyty w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu Konsumenta albo wycieczki - po upływie
30 dni od dnia wejścia w posiadanie tej rzeczy/partii rzeczy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy,
Konsument musi poinformować Sprzedawcę, tj. www.supershirt.pl, pod adresem: ul. Marklowicka 23A, 44-
300 Wodzisław Śląski, na adres e-mail: info@supershirt.pl, o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w
drodze jednoznacznego oświadczenia, wysłanego pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną. Konsument
może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy, dołączonego do niniejszego Regulaminu, co
nie jest obowiązkowe. Termin uważa się za zachowany, gdy Konsument wysłał informację, dotyczącą
wykonania przysługującego prawa odstąpienia od Umowy, przed upływem terminu do odstąpienia od
Umowy. Konsument powinien odesłać lub przekazać Produkt Sprzedawcy, na adres: ul. Marklowicka 23A,
44-300 Wodzisław Śląski, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym
poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin ten uważa się za zachowany, jeżeli Konsument
odesłał Sprzedawcy Produkt, przed upływem terminu 14 dni.
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od
Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów,
wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego, niż najtańszy i zwykły sposób
dostarczenia, oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od
dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o chęci skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy.
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu
dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu tego samego sposobu płatności, który został
użyty przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie wyraził zgodę na inne
rozwiązanie - w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Z wyrazami szacunku
__________________
(własnoręczny podpis Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta)